ویز

ویز، فرهنگ ابزارهای غیرمتمرکز و آزاد

گزارش قطعی در روز ۱۶ آبان

سلام به همه‌ی ویزی‌های عزیز .

متاسفانه همونطور که متوجه شدید سرویس‌های ویز از ساعت چهار بعدالظهر دوشنبه ۱۶ آبان ، تا ساعاتی بعد، به طور کلی غیرقابل دسترسی بودند. ما از همون اوایل از طریق یکی از دوستان عزیز روی حساب ماستادون ویز اولین گزارش‌ها رو دریافت کردیم و علی‌رغم اینکه داوطلب‌های ما هنوز در جلسات شغل‌های روزانه‌شون بودند اولویت رو به بازیابی خدمات دادند و سریعا دست به کار شدند. ممکنه از خودتون بپرسید اگر سرعت پیگیری از سمت تیم ویز بدون وقفه بوده پس چرا مدت قطع دسترسی به ساعت رسیده و فی‌الفور حل نشده؟ متاسفانه دیتاسنتری که ویز رو میزبانی می‌کرد (و در حال حاضر می‌کنه) اینترنت ویز رو به علت ترافیک بالا بدون هیچ‌گونه هشداری بسته بود و با اینکه حین خرید ترافیک نامحدود قید شده بود، با قطع اینترنت سرور ویز، تقاضای پول برای ترافیک بیشتر می‌کرد و حتی همین روند رو هم به طور فشل و بدون اطلاع قبلی یا حتی صدور خودکار یک فاکتور برای پرداخت! انجام داده بود.

در مواجهه با این نااطمینانی و نااطمینانی‌های پیش رو این مشکل ما سه اقدام خواهیم کرد:

اول اینکه ما به زودی کلیه‌ی خدمات رو به یک دیتاسنتر باکیفیت‌تر و در صورت تامین منابع مالی، به یک سرور اختصاصی انتقال می‌دیم تا بتونیم میزبان بهتری برای شما باشیم.

دوم اینکه از این به بعد پشتیبان سرورها در خارج از کشور میزبانی خواهد شد.

در اقدام سوم هم به زودی اقدام به تاسیس status.wiiz.ir خواهیم کرد تا در کنار کانال تلگرامی و حساب ماستادونمون، بتونید اخبار اختلال سرورهای ویز رو در اون‌ها دنبال کنید.

همونطور که می‌دونید راه ارتباطی حال حاضر با ویز یکی حساب ماتریکس و دیگری حساب ماستادون و کانال تلگرام ماست. بدیهی است که اگر کارمون داشتید ارتباط امن ما و شما با ماتریکس برقرار میشه؛ اما اگر این ارتباط به هر دلیلی قطع شد، گزارش‌های خرابی رو بر روی حساب تلگرام و ماستادون که خودمون میزبانش نیستیم دریافت می‌کنیم.

از شما ممنونیم که همراه ما هستید،

به امید دنیایی آزادتر،

تیم ویز.