ویز

ویز، فرهنگ ابزارهای غیرمتمرکز و آزاد

قوانین استفاده و حریم شخصی

ساختن کاربر و یا هرگونه استفاده از سرویس‌های ویز به این معنی است که شما این پروانه را خوانده‌اید و شرایط آن را پذیرفته‌اید. نقض کردن موارد نوشته شده در این پروانه به معنی شکستن قوانین استفاده از سرویس‌‌های ما و مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها برای نام کاربری شماست. در این صورت شما مجاز به ادامه استفاده از سرویس‌های ما نخواهید بود. دسترسی شما به سرویس‌های ما محدود و یا کاملا بسته خواهد شد. پیام‌ها، فایل‌ها و اتاق‌های ساخته شده بدون اخطار قبلی و بر اساس تشخیص تیم پشتیبانی ویز حذف خواهند شد. چنانچه پیش از پذیرفتن شرایط این پروانه نام کاربری ساخته‌اید و امکان پذیرش شرایط این آن را ندارید می‌توانید نام کاربریتان را غیرفعال کنید و یا از ما برای درخواست کنید تا آن را برای شما غیرفعال کنیم. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم که از دیگر سرویس‌دهنده‌ها استفاده کنید.

قوانین استفاده

هر گونه فعالیت مخرب بر روی این سرویس غیر مجاز است که شامل موارد زیر است ولی محدود به آن نیست:

  • ارسال هرزنامه‌ها
  • آزار رسانی
  • نفرت پراکنی، بیگانه‌هراسی و فعالیت نژادپرستانه
  • انتشار محتوای جنسی
  • انتشار محتوای ناشایست در اتاق‌های عمومی شامل و نه محدود به هر نوع پورنوگرافی و پیشنهادهای جنسی
  • ترویج هر نوع خشونت
  • گفتگو درباره سلاح‌های سرد و گرم به گونه‌ای که به قصد تهدید یا آسیب رساندن باشد
  • انتشار بدون مجوز محتوای دارای پروانه خصوصی و نقض حق نشر
  • کلاهبرداری
  • محدود کردن و بستن غیرمجاز دسترسی کاربری
  • محتوای مربوط به هر نوع تقلب در بازی‌ها
  • حمله به زیرساخت‌های سرورها
  • برنامه‌ریزی برای حمله به سرورها، سایت‌ها، سرویس‌ها، افراد و …
  • تست‌های نفوذ بدون مجوز
  • فرار از ممنوعیت استفاده (در صورت ممنوع شدن استفاده، شما مجاز به ادامه فعالیت با نام کاربری دیگر نیستید.)
  • ساختن کاربرهای بیش از اندازه
  • جعل هویت
  • هر فعالیتی که استفاده سایر کاربران از این سرویس بر اساس موارد این پروانه را ناخوشایند کند.

موارد آزاررسانی شامل موارد زیر است ولی محدود به آن نیست:

  • تهدید جسمی یا روانی و تحریک به خشونت
  • ترساندن، تعقیب کردن یا پایش تهدید آمیز
  • ممانعت از گفتگو
  • انتشار محتوای گفتگوهای خصوصی بدون رضایت طرفین گفتگو
  • هر گونه فعالیت ناخوشایند و غیر اخلاقی

چنانچه با نظرات و رویکرد سایرین مخالف هستید می‌توانید در فضای خصوصی و محترمانه با آنها گفتگو کنید. ممکن است نیاز باشد که به کاربری تذکر داده شود یا با آنها برخورد شود، در این شرایط برخورد باید مناسب و از مسیر درست انجام شود.

توصیه می‌کنیم در اتاق‌های عمومی، با آرامش، اخلاق مدار و صبورانه گفتگو و فعالیت کنید. گفتگوهای خوشایند و اثر بخش با درک متقابل ایجاد می‌شود.

بحث و بیان نظرات مخالف، زمانی که با آرامش و احترام باشد پذیرفتنی است.

در حالی که ما درخواست می‌کنیم در گفتگوهای عمومی و خصوصی اخلاق‌مدار باشید، توجه کنید که بیشتر قوانین و محدودیت‌های این پروانه مربوط به اتاق‌های عمومی است. در گفتگوهای خصوصی، محرمانه و رمزگذاری شده ما امکان پایش و بررسی محتوای گفتگو را نداریم. ما به آزادی و حفظ حریم شخصی باور داریم. آزادی برای همه. تلاش می‌کنیم تا از مداخله غیرضروری خودداری کنیم. محدودیت‌های این پروانه به منظور ایجاد محیطی دوستانه و محترمانه برای حفظ آرامش همه کاربران تنظیم شده است. با هر گونه فعالیتی که سبب محدود شدن سرویس‌های ما و قرار گرفتن این سرور در لیست سیاه سایر سرورها در شبکه شود، بلافاصله برخورد خواهیم کرد.

ما منابع و سرویس‌هایمان را جهت استفاده عمومی به اشتراک گذاشتیم و از شما می‌خواهیم که به قوانین مجموعه احترام بگذارید.

به صورت متقابل ما تلاش می‌کنیم تا از شما و داده‌هایتان محافظت کنیم. در صورت دریافت پیام‌های ناخوشایند می‌توانید آنها را گزارش کنید تا از طرف ما درست و مناسب با موقعیت برخورد شود.

رمزگذاری

پروتکل ماتریکس رمزگذاری سرتاسری قدرتمندی دارد که ممکن است بر خلاف قوانین محلی شما باشد. بررسی قوانین محل زندگی شما و عمل به آنها بر عهده شماست. با این حال با توجه به باور ما به آزادی و حفظ حریم شخصی، رمزگذاری از حقوق ضروری کاربران به حساب می‌آید. بنابراین ما استفاده کاربران را به دلیل رمزگذاری پیام‌هایشان محدود نخواهیم کرد، حتی اگر برخلاف قوانین محلی آنها باشد.

نقض مالکیت معنوی

ما حق مالکیتی بر محتوای منتشر شده و یا آپلود شده روی سرورهایمان نداریم. اما تضمینی برای حفظ حق مالکیت شما بر محتوایی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید هم نداریم.

هر چند تلاش می‌کنیم سرویس پایدار و مطمئنی ارایه دهیم، با انتشار مطالب و آپلود فایل روی سرویس ما شما می‌پذیرید که ممکن است این محتوا به هر دلیلی به عمد یا به اشتباه به وسیله ما از دسترس خارج شود.

ریسک استفاده و انتشار داده‌هایتان بر روی سرویس‌های ما بر عهده شما بوده و ما تضمینی برای نگهداری و محافظت از آنها نداریم.

همچنین می‌پذیرید که با استفاده از سرویس‌های ما ممکن است در معرض محتوای ناخوشایند و آزاردهنده‌ قرار بگیرید. در این صورت می‌تواند موارد را گزارش کنید تا ما بر اساس قوانین و شرایط مطرح شده با آن برخورد کنیم.

پایداری سرویس‌ها

در حالی که تلاش می‌کنیم خدماتی پایدار و مطمئن ارایه دهیم، نمی‌توانیم تضمین کنیم که سرویس‌های ما در تمام مدت در دسترس باشند.

به هیچ عنوان برای نگهداری داده‌هایتان به این سرویس‌ها متکی نباشید. در صورتی که فعالیت ما مختل و یا از دسترس خارج شود و داده‌های شما از دست برود، تمام تلاشمان را برای بازیابی آن انجام می‌دهیم اما تضمینی برای آن نمی‌تونیم بدهیم.

گارانتی و سلب مسئولیت

سرویس‌های ما همانگونه که ارایه می‌شوند قابل استفاده خواهند بود. استفاده تجاری یا استفاده به هر منظور خاص از سرویس‌های ما با ریسک خودتان امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید ما هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان احتمالی شما در صورت هر گونه پیشامد نداریم. اگر چه تلاش می‌کنیم تا سرویس‌هایی پایدار و به روز داشته باشیم و آنها را بهبود دهیم، هیچ گونه تضمینی برای حفظ محرمانگی، پایداری و سلامت سرویس‌هایی که ارایه می‌کنیم وجود ندارد.

با توجه به اینکه ایجاد کاربر و ثبت‌نام در سرویس‌های ما آزاد و بدون محدودیت است، ما مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده توسط کاربران در آنها نداریم.

حریم شخصی

ما تنها داده‌هایی را جمع‌آوری و بررسی می‌کنیم که خودخواسته توسط کاربر در اختیار ما قرار گیرند. همچنین داده‌های تولید شده توسط سرویس‌ها، به عنوان مثال گزارش‌هایی که با سیناپس (نرم‌افزار سمت سرور ماتریکس) ایجاد می‌شوند، به منظور بهبود سرویس‌ها نگهداری و بازبینی خواهند شد. هیچ داده‌ای برای ساختن پرونده‌های شخصی و یا تشخیص هویت کاربران فراتر از آنچه خودشان در شناسنامه کاربری ثبت می‌کنند جمع‌آوری نمی‌شود.

هیچ داده‌ای فراتر از آنچه برای عملکرد درست سرویس‌ها لازم است در شبکه ماتریکس ارسال نمی‌شود. همچنین هیچ داده‌ای خارج از شبکه ماتریکس برای مجموعه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و … جمع‌آوری و ارسال نمی‌شود.

سرویس‌های ما بر روی سخت‌افزارهایی ارایه می‌شوند که کنترل آنها در دست ما نیست. این سرورها در حال حاضر در ایران قرار دارند و تضمینی برای عدم دسترسی فراهم کننده سرور و یا حکومت به داده‌های سرور وجود ندارد. بنابراین ما توصیه می‌کنیم تا رمزگذاری سرتاسری را برای اتاق‌ها و گفتگوهایتان فعال کنید و از انتشار محتوای حساس در اتاق‌های عمومی خودداری کنید.

سرویس‌های ما با استفاده از نرم‌افزارهای آزاد ارائه می‌شوند. این نرم‌افزارها همواره در حال توسعه هستند و توسط متخصصان زیادی پایش می‌شوند و مشکلات آنها برطرف می‌شود.

توجه کنید که ماتریکس یک شبکه نامتمرکز است. بنابراین در صورت ارتباط با کاربران سایر سرورها، داده‌های شما ممکن است به سرورهای دیگر شبکه ماتریکس فرستاده شوند. البته این کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر تمامی ارتباط شما محدود به کاربران سرویس ما باشد، هیچ داده‌ای از شما به سایر سرورها ارسال نخواهد شد. هر چند بسته به تنظیمات شناسنامه کاربری شما شناسه کاربری شما در سایر سرورها ممکن است قابل جستجو باشد. در صورت ارتباط با کاربران سایر سرورهای شبکه ماتریکس توصیه می‌کنیم قوانین و شرایط استفاده آن سرورها را بخوانید تا از نحوه برخورد آنها با داده‌های کاربران آگاه شوید. به جز در زمان‌هایی که برای جلوگیری از سوء استفاده یا تخلف ضروریست، ما داده‌ها شما را بازبینی و ذخیره نخواهیم کرد.

تاکید می‌کنیم تمام گفتگوهای خصوصی شما رمزگذاری شده هستند. به این معنی که حتی تامین‌کننده سرور و ما به آنها دسترسی نداریم. تنها اتاق‌هایی رمزگذاری نمی‌شوند که تنظیمات آنها توسط کاربران روی حالت عمومی قرار گیرد.

تغییر محتوای پروانه

این پروانه همواره و با توجه به شرایط سرویس و پیشامدهای احتمالی به روز خواهد شد. تلاش می‌کنیم در اتاق‌های عمومی و گروه‌های پشتیبانی تغییرات را آگهی کنیم. همواره و در بازه‌های مختلف به این پروانه مراجعه و از تغییرات آن آگاه شوید تا مشکلی در استفاده از سرویس‌ها برای شما پیش نیاید.

در صورتی که پیشنهادی برای بهبود محتوای این پروانه دارید آن را با ما به وسیله اکانت پشتیبانی سرویس‌های ما روی ماتریکس مطرح کنید. ما از همراهی شما استقبال کرده و پذیرای انتقادها و پیشنهادهایتان هستیم. محتوای این پروانه برای همه کاربران تنظیم شده و شرایط خاص و ویژه برای تهیه آن در نظر گرفته نشده است.